Overheid in Overijssel

Gemeente Tubbergen (Overijssel)

Statistieken gemeente Tubbergen

Oppervlakte: 14.740 ha.
Aantal zetels: 19
Aantal inwoners (actueel): 21.153
Aantal inwoners januari 2017: 21.153
Aantal inwoners maart 2016: 21.104
Aantal inwoners december 2015: 21.115
Aantal inwoners maart 2015: 21.092
Aantal inwoners mei 2014: 21.191
januari 2014: 21.216
november 2013: 21.197
augustus 2013: 21.211
mei 2013: 21.215
2012: 21.157
Aantal inwoners jan 2010: 21.145
Aantal inwoners jan 2009: 20.992
Bevolking jan 2008: 20.797
Inwonersaantal 2007: 20.724
Inwonersaantal 2006: 20.601
Inwonersaantal 2005: 20.508
Inwonersaantal 2004: 20.298

Contact gemeente Tubbergen

Raadhuisplein 1, 7651 CV TUBBERGEN (Postbus 30, 7650 AA TUBBERGEN)
Tel 0546-628000
E-mail: gemeente@tubbergen.nl
Website: www.tubbergen.nl

+ meer informatie (aantal zetels en ranking)

Ranking langstzittende raadsleden
GemeenteBelangen/VVD, Dhr. Paul Hannink: 8 jaarLijst Oosterik, Dhr. Leon Oosterik: 4 jaarCDA, Dhr. Leo Stamsnieder: 4 jaarPvdA, Dhr. Henk Wessels: 3 jaarDorpen Centraal, Dhr. Alexander Plegt: 6 maanden

Pagina 1 van 2 (18 resultaten)

Mevr. Ursula Bekhuis-Groothuis

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter GemeenteBelangen/VVD (2014-)
Lijsttrekker GemeenteBelangen/VVD (2018)
Coalitie, aantal zetels: 6
In dienst sinds: maart 2014 (4 jaar, 28 dagen in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Ursula Bekhuis-Groothuis (Gemeentebelangen/VVD) 86 voorkeurstemmen.

Mevr. Hilde Berning-Everlo

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 10
In dienst sinds: maart 2014 (4 jaar, 28 dagen in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Hilde Berning-Everlo (CDA) 111 voorkeurstemmen.

Dhr. Eric Bosma

Functie: HoofdafdelingIn dienst sinds: april 1996 (22 jaar, 27 dagen in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:
Hoofd Openbare Ruimte, gemeente Tubbergen.

Dhr. Roy de Witte

Functie: WethouderPolitiek: Politiek leider CDA
Lijsttrekker CDA (2014)
Coalitie, aantal zetels: 10
In dienst sinds: mei 2014 (3 jaar, 11 maanden in dienst)
Portefeuille: Sociale Zaken, Economische Zaken, Cultuur, Recreatie / Toerisme, Evenementen en marketing, Onderwijs, Wonen en VolkshuisvestingToelichting: Coalitieperiode 2014-2018
Wethouder Roy de Witte (CDA) heeft in zijn portefeuille: Participatiewet (decentralisatie), Werkgelegenheid en arbeidsparticipatie, Sociale zaken, Sociale Werkvoorziening, Sport, Kunst en Cultuur, Onderwijs, incl. aansluiting op bedrijfsleven, Ondernemingsklimaat en detailhandel, Vrijetijdseconomie (w.o. evenementen en horeca, recreatie en toerisme), Woningbouwopgave (proces en kwalitatieve invulling) en het project ‘Mijn dorp 2030’ (proces).

Roy de Witte is de tweede locoburgemeester van Tubbergen.
Werkzaamheden bij de Overheid:


Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Roy de Witte (CDA) 1685 voorkeurstemmen.

Aanverwant:2010 - 2014Dhr. Roy de Witte, Raadslid, CDA, gemeente Tubbergen

Dhr. Paul Hannink

Functie: RaadslidPolitiek: GemeenteBelangen/VVD
Coalitie, aantal zetels: 6
In dienst sinds: maart 2010 (8 jaar, 1 maand in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Paul Hannink (Gemeentebelangen/VVD) 144 voorkeurstemmen.

Mevr. Wilmien Haverkamp-Wenker

Functie: BurgemeesterPolitiek: Geen politieke partijIn dienst sinds: januari 2017 (1 jaar, 3 maanden in dienst)
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, Regionale samenwerking, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Toezicht en (integrale) handhaving, Communicatie / PR / (city-)marketing / Representatie, Monumentaal erfgoed, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Bestuursperiode 2017-2018
Burgemeester Wilmien Haverkamp-Wenker heeft in haar portefeuille: Algehele coördinatie Algemene- en bestuurszaken, Openbare orde en veiligheid, Politie en brandweer, Burgerzaken, Handhaving, Monumentenzorg, Communicatie en promotie, Externe betrekkingen en internationale contacten en Vertegenwoordiging aandeelhouderschap .

Dhr. Laurens Legtenberg

Functie: GriffierIn dienst sinds: maart 2018 (1 maand in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:
Laurens Legtenberg was eerder 12 jaar werkzaam bij de de gemeente in diverse juridische functies.

Dhr. Gerard Mensink

Functie: GemeentesecretarisIn dienst sinds: juni 2002 (15 jaar, 11 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:
Gerard Mensink is gemeentesecretaris en algemeen directeur, gemeente Tubbergen.

De gemeentesecretaris is algemeen directeur van de ambtelijke organisatie en de eerste adviseur van de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders. Daarnaast geeft de gemeentesecretaris leiding aan de ambtenaren en is eindverantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van de gemeentelijke organisatie.

Dhr. Leon Oosterik

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter Lijst Oosterik (2017-)
Politiek leider Lijst Oosterik
Oppositie, aantal zetels: 1
In dienst sinds: maart 2014 (4 jaar, 28 dagen in dienst)
Toelichting: Tot november 2017 is Leon Oosterik raadslid voor de politieke partij 'Dorpen Centraal'.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Leon Oosterik (Dorpen Centraal) 177 voorkeurstemmen.

Dhr. Alexander Plegt

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter Dorpen Centraal (2017-)
Politiek leider Dorpen Centraal
Oppositie, aantal zetels: 1
In dienst sinds: oktober 2017 (6 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:
Alexander Plegt is eerder ruim 3 jaar commissielid.