Overheid in Overijssel

Gemeente Tubbergen (Overijssel)

Statistieken gemeente Tubbergen

Oppervlakte: 14.740 ha.
Aantal zetels: 19
Aantal inwoners (actueel): 21.275
Bevolkingsaantal CBS januari 2019: 21.275
Bewonersaantal mei 2018: 21.191
Aantal inwoners januari 2017: 21.153
Aantal inwoners maart 2016: 21.104
Aantal inwoners december 2015: 21.115
Aantal inwoners maart 2015: 21.092
Aantal inwoners mei 2014: 21.191
januari 2014: 21.216
november 2013: 21.197
augustus 2013: 21.211
mei 2013: 21.215
2012: 21.157
Aantal inwoners jan 2010: 21.145
Aantal inwoners jan 2009: 20.992
Bevolking jan 2008: 20.797
Inwonersaantal 2007: 20.724
Inwonersaantal 2006: 20.601
Inwonersaantal 2005: 20.508
Inwonersaantal 2004: 20.298

Contact gemeente Tubbergen

Raadhuisplein 1, 7651 CV TUBBERGEN (Postbus 30, 7650 AA TUBBERGEN)
Tel 0546-628000
E-mail: gemeente@tubbergen.nl
Website: www.tubbergen.nl

+ meer informatie (aantal zetels en ranking)

Ranking langstzittende raadsleden
CDA, Dhr. Leo Stamsnieder: 5 jaarPvdA, Dhr. Henk Wessels: 3 jaarDorpen Centraal, Dhr. Alexander Plegt: 1 jaarGemeenteBelangen/VVD, Dhr. Norbert van de Graaf: 1 jaar

Pagina 1 van 3 (24 resultaten)

Mevr. Ursula Bekhuis

Functie: WethouderPolitiek: GemeenteBelangen/VVD
Coalitie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: mei 2018 (1 jaar, 22 dagen in dienst)
Portefeuille: Financiën, Recreatie / Toerisme, Bibliotheek, Milieu / Duurzaamheid / Afval, Cultuur, Economische ZakenToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Ursula Bekhuis-Groothuis heeft in haar portefeuille: Programma Leren en Talent Kunst en Cultuur (Openbaar bibliotheekwerk, Muziek, Cultuureducatie, Cultuurprofiel (samenwerking culturele organisaties), Programma Werk aan de winkel Ondernemen (Economische zaken en ondernemersklimaat, Vrijetijdseconomie, Detailhandel en warenmarkten, Horeca), Programma Duurzaam leven
Duurzaamheid (Klimaat- en energiebeleid, Circulaire economie, Afvalbeleid), Programma Begroting in balans (Financieel beleid, Financieel beheer, Lokale heffingen, Weerstandsvermogen en risicobeheersing, Financiering), Programma Mijn Dorp 2030 (Kernwethouder (Mijn Dorp 2030 en maatschappelijk vastgoed), Harbrinkhoek/Mariaparochie, Albergen en Fleringen).

Mevr. Marian de Boer

Functie: RaadslidPolitiek: PvdA
Oppositie, aantal zetels: 2
In dienst sinds: maart 2018 (1 jaar, 2 maanden in dienst)

Dhr. Tonny Eidhof

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 12
In dienst sinds: mei 2018 (1 jaar, 1 maand in dienst)

Mevr. Hilde Everlo

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter CDA (2018-)
Coalitie, aantal zetels: 12
In dienst sinds: maart 2014 (5 jaar, 2 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Hilde Berning-Everlo (CDA) 111 voorkeurstemmen.

Dhr. Martin Groothuis

Functie: RaadslidPolitiek: GemeenteBelangen/VVD
Coalitie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: mei 2018 (1 jaar, 21 dagen in dienst)

Mevr. Noortje Haarman

Functie: RaadslidPolitiek: GemeenteBelangen/VVD
Coalitie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: maart 2018 (1 jaar, 2 maanden in dienst)

Mevr. Wilmien Haverkamp-Wenker

Functie: BurgemeesterPolitiek: Geen politieke partijIn dienst sinds: januari 2017 (2 jaar, 5 maanden in dienst)
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, Internationale betrekkingen / Grensoverschrijdende samenwerking, Regionale samenwerking, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Toezicht en (integrale) handhaving, Communicatie / PR / (city-)marketing / Representatie, Milieu / Duurzaamheid / Afval, Evenementen en marketing, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wilmien Haverkamp-Wenker heeft in haar portefeuille: Programma Dichtbij en betrokken Meedoen (Bestuurlijke vernieuwing, Dienstverlening, Visie, Kwaliteit dienstverlening Communicatie, Visie, Public Relations, Communicatie), Bestuur (Samenwerking met de gemeente Dinkelland, Bedrijfsvoering en doorontwikkeling Noaberkracht, Regionale bestuurlijke samenwerking (Regio Twente), Internationale betrekkingen, Vertegenwoordiging aandeelhouderschappen), Programma Leren en Talent Kunst en Cultuur (Cultureel erfgoed en monumenten,Evenementen (o.a. CSI Geesteren, Glasrijk Tubbergen), Programma Veilig thuis (Openbare orde en veiligheid, Alcohol en drugs, Huiselijk geweld, Criminaliteit en ondermijning, Veiligheid bij evenementen, Vernielingen en overlast, Brandweer / politie / ambulance), Handhaving (Toezicht en handhaving omgevingsvergunningen, Handhaving milieu, Handhaving openbare ruimte), Programma Mijn Dorp 2030 Intern MijnDorp2030 (Gemeenteraad, Buurtmannen en –vrouwen).

Bestuursperiode 2017-2018
Wilmien Haverkamp-Wenker heeft in haar portefeuille: Algehele coördinatie Algemene- en bestuurszaken, Openbare orde en veiligheid, Politie en brandweer, Burgerzaken, Handhaving, Monumentenzorg, Communicatie en promotie, Externe betrekkingen en internationale contacten en Vertegenwoordiging aandeelhouderschap .

Dhr. Laurens Legtenberg

Functie: GriffierIn dienst sinds: maart 2018 (1 jaar, 3 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:
Laurens Legtenberg was eerder 12 jaar werkzaam bij de de gemeente in diverse juridische functies.

Dhr. Herman Lentferink

Functie: RaadslidPolitiek: GemeenteBelangen/VVD
Coalitie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: mei 2018 (1 jaar, 1 maand in dienst)

Mevr. Christel Luttikhuis

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 12
In dienst sinds: maart 2018 (1 jaar, 2 maanden in dienst)